۲۷ مرداد ۱۳۸۷

افسانه ها و خرافات دینی چقدر به یکدیگر نزدیکند...


جالب اینجاست که در تمامی ادیان همیشه در آخر الزمان کسی ظهور می کند که عدالت را در جهان می گستراند! ولی امروز در مورد این اشخاص صحبت نمی کنم می خواهم در مورد افسانه امام زمان شیعیان بگویم که تا چه حد به افسانه های داستانهایی که اروپاییان برای کودکان می گویند شبیه است.

در افسانه های غربی از مردانی با عنوان مردان گرگ نما صحبت می شود که این مردان دو رگه ی گرگ و انسان بوده و در شب بدر کامل ماه تبدیل به گرگ کامل می شوند و البته با افسانه های خون آشام ها نیز ترکیب شده است و جالب اینجاست که در شب بدر کامل ماه این مردان گرگ نما خطرناک ترند و انسانها را ازبین می برند! حالا این افسانه را با افسانه امام زمان مقایسه می کنیم و می بینیم که چقدر شبیه به یکدیگرند!

من دو شب پیش زمانی که به ماه نگاه می کردم و از رادیو شنیدم که نیمه شعبان نزدیک است. پیش خود گفتم میلاد آقا امام زمان! دقیقا مقارن با ظهور مردان گرگ نماست! و نکته دیگر اینکه همیشه به ما در مورد امام زمانی می گویند که وقتی بیاید، جوی های خون جاری می شود! حالا آقا گرگه قصه ما هم اگر بیاید همین جوی های خون جاری خواهد شد! مواظب آقا گرگه یا امام زمان باشید!

هیچ نظری موجود نیست: